MC MEDIA NETWORK

aekaelanorthosisapoelapollondoksaehtnikosparalimniermiskarmiotissasalaminaomonoiaolympiakospafoslaligaserieapremiersuperleague

(ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ) Έτσι κέρδισε τον Απόλλωνα η ΑΕΛ / ΣΤΟΙΧΕΙΑ και ΑΡΙΘΜΟΙ

Πολλές φορές όταν προσπαθούμε να αναλύσουμε ένα αγώνα, αναλωνόμαστε είτε σε κάποιες γενικότητες όπως περί… μεγαλύτερου πάθους από πλευράς των παιχτών της μιας ή της άλλης ομάδας, είτε από ουσιαστικά πράγματα που είδαμε στο παιγνίδι αλλά δεν έχουμε τους αριθμούς για να το επεξηγήσουμε καλύτερα.

Για παράδειγμα, στη νίκη της ΑΕΛ την Κυριακή επί του Απόλλωνα, είδαμε από την αρχή ότι η ομάδα του Ντούσαν Κέρκεζ από την αρχή του αγώνα πίεσε ψηλά τον αντίπαλό του και δεν του επέτρεψε να κάνει το γνωστό παιγνίδι του.

Το SHOOTANDGOAL όμως έχει τον τρόπο να σας επεξηγήσει τα όσα έγιναν στο παιγνίδι του Τσιρείου με στοιχεία και γραφήματα, ώστε να κατανοήσετε όλοι εσάς καλύτερα τι έγινε μέσα στον αγωνιστικό χώρο.

Όπως σας αναφέραμε και τις προηγούμενες ημέρες, το SHOOTANDGOAL έχει στην κατοχή του μοναδικά στοιχεία για το πρωτάθλημά μας τα οποία θα σας τα παρουσιάζει καθημερινά.

Και σήμερα θα ασχοληθούμε με το ΑΕΛ-Απόλλωνας και τις κινήσεις του Ντούσαν Κέρκεζ από τον πάγκο οι οποίες οδήγησαν την ομάδα του σε μία σπουδαία νίκη (2-0)

Ο Ντούσαν Κέρκεζ όπως θα δείτε και από το πιο κάτω σχεδιάγραμμα, επέλεξε όπως κλείσει τους χώρους στον άξονα και «φωνάξει» στον Σωφρόνη Αυγουστή ότι αν θες να με κερδίσεις, θα πρέπει να το κάνεις από τα πλάγια.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να σας επεξηγήσουμε, ο πίνακας δείχνει τη μέση θέση του κάθε παίχτη μέσα στον αγωνιστικό χώρο για το παιγνίδι. Όσο πιο ψηλά είναι προς την επίθεση, τόσο πιο ψηλά είχε αγωνιστεί σε όλο τον αγώνα. Όσο πιο πλάγια βρίσκεται, τόσο πιο πλάγια αγωνίστηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Με κίτρινο χρώμα είναι οι παίχτες που αγωνίστηκαν βασικοί, με μόνο το περίγραμμα, αυτοί που πέρασαν στον αγώνα ως αλλαγή.

Όλη η εντεκάδα του Βόσνιου τεχνικού αγωνιζόταν σε κοντινούς χώρους κατά πλάτος του γηπέδου ώστε να μην επιτρέψει στον Απόλλωνα να βρει κενούς χώρους στην άμυνα και να παίξει με κάθετες πάσες πίσω στην πλάτη της άμυνας της ΑΕΛ.

Την ίδια ώρα, οι Μαέ, Χουράδο και Αγκάνοβιτς πίεζαν πολύ ψηλά τους κεντρικούς αμυντικούς του Απόλλωνα ώστε να μην επιτρέψει στην αντίπαλό του όμως οργανώσει σωστά το παιγνίδι της από πίσω.

Αυτοί που έδιναν πλάτος στο γήπεδο ήταν ο Μηνάς Αντωνίου δεξιά και Ανδρέας Αβραάμ στα αριστερά. Και οι δύο τους πίεζαν ψηλά όταν η μπάλα πήγαινε στα πλάγια. Όπως θα δείτε από το πιο κάτω γράφημα, πέντε παίχτες της εντεκάδας πίεζαν πάνω από τη γραμμή του κέντρου. Οι τρεις πρώτοι που αναφέραμε πίεζαν συνέχεια τους κεντρικούς αμυντικούς του Απόλλωνα ενώ οι άλλοι δύο έβγαιναν στους ακραίους όταν πήγαινε εκεί η μπάλα.

Μάλιστα, τα δύο αμυντικά χαφ της ομάδας, Νταβόρ και Μεντόγεβιτς, κινήθηκαν σχεδόν στους ίδιους χώρους στο παιγνίδι, στον άξονα της μεσαίας γραμμής, δείγμα της σημασίας που έδωσε ο Κέρκεζ στο να σταματήσει το παιγνίδι του Απόλλωνα από τον άξονα και να τον αναγκάσει να πάει στα πλάγια.

Γενικότερα ο Ντούσαν Κέρκεζ δεν ήθελε να δώσει αρκετή ώρα τη μπάλα στα πόδια των ποδοσφαιριστών του Απόλλωνα. Ή τουλάχιστον, δεν ήθελε να τους δώσει την ώρα για να χτίσουν το παιγνίδι τους.

Αν κάνουμε μία σύγκριση με τον τρόπο που αγωνίστηκε η Ανόρθωση στο Τσίρειο με τον Απόλλωνα στην ήττα με 2-0, θα δούμε τεράστιες διαφορές. Η πρώτη είναι ότι η Ανόρθωση επέλεξε να δώσει αρκετά μέτρα στον Απόλλωνα με αποτέλεσμα η Λεμεσιανή ομάδα να έχει την ώρα και τις επιλογές στο χτίσιμο του παιγνιδιού της.

Αριστερά, βλέπουμε τις μέσες θέσεις των παιχτών της ΑΕΛ με τον Απόλλωνα. Δεξιά, τις μέσες θέσεις των παιχτών της Ανόρθωσης στον αγώνα με τον Απόλλωνα στο Τσίρειο (2-0)

Μόλις δύο παίχτες της εντεκάδας της Ανόρθωσης πίεζαν πάνω από το κέντρο, με αποτέλεσμα τα χαφ του Απόλλωνα να έχουν όλο το γήπεδο μπροστά τους για να μπορούν να ελέγξουν το τέμπο του αγώνα. Αντιθέτως η ΑΕΛ όπως είπαμε είχε πέντε παίχτες πάνω από τη γραμμή του κέντρου και το αποτέλεσμα το είδαμε και στον αγωνιστικό χώρο. Δηλαδή ο Απόλλωνας μετά από πολύ καιρό, δεν μπορούσε να κάνει το παιγνίδι του.

Ο λόγος που ήθελε ο Κέρκεζ να τους πάρει στα άκρα

Η ΑΕΛ ήταν η ομάδα που είχε και τις μεγάλες ευκαιρίες για να σκοράρει. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που κατέχει το SHOOTANDGOAL, η ομάδα της Λεμεσού είχε στον αγώνα 2.33 xGoals ενώ ο Απόλλωνας είχε 0.75 xGoals.

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι τα xGoals, πατήστε εδώ.

Στο γράφημα πιο κάτω θα δείτε πως επιτέθηκε ο Απόλλωνας στο παιγνίδι. Όπως φαίνεται και στο γράφημα, μόλις 7 επιθέσεις έβγαλε ο Απόλλωνας από τον άξονα, όταν από αριστερά είχε 12 επιθέσεις και από δεξιά 16.

Φαίνεται όμως και εδώ γιατί ο Κέρκεζ ήθελε πάση θυσία να μην επιτρέψει στον Απόλλωνα να κάνει παιγνίδι από τον άξονα. Ακόμη και αν η ομάδα του Σωφρόνη Αυγουστή είχε πολύ λιγότερες επιθέσεις από τον άξονα, ήταν πολύ πιο επικίνδυνες καθώς είχε 0.2 xGoals από τις επιθέσεις εκεί, όταν από τα δύο άκρα είχε από 0.17 xGoals αλλά σε πολύ περισσότερες επιθέσεις.

Δεν ήξερε τι να κάνει τη μπάλα ο Απόλλωνας

Ένα στοιχείο που έχει πολύ σοβαρή σημασία, είναι αυτό των κατοχών που είχαν οι δύο ομάδων αλλά και του συνολικού χρόνου των κατοχών αυτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέχουμε, στο παιγνίδι της Κυριακής είχαν και οι δύο ομάδες από 105 κατοχές. Όμως ο συνολικός χρόνος που είχε ο Απόλλωνας την κατοχή ήταν 24:22 λεπτά ενώ η ΑΕΛ 15:52 λεπτά.

Αυτό σημαίνει πως ναι μεν ο Απόλλωνας είχε περισσότερη ώρα τη μπάλα στα πόδια του αλλά πολύ απλά δεν ήξερε τι να την κάνει, αφού η ΑΕΛ είχε κλείσει πολύ καλά τους χώρους στον άξονα.

Ο Απόλλωνας συνολικά στο παιγνίδι είχε 410 πάσες και ποσοστό επιτυχίας που ανήλθε στο 81%. Από την άλλη, η ΑΕΛ είχε 233 συνολικά πάσες και ποσοστό επιτυχίας μόλις 64%.

Όμως υπάρχει εξήγηση για αυτό.

Λόγω της πίεσης πολύ ψηλά που έβαλε η ΑΕΛ, οι παίχτες του Απόλλωνα αναγκάστηκαν να δώσουν 57 πάσες προς τα πίσω, εκ των οποίων οι 55 ήταν επιτυχημένες. Λογικό αφού η μπάλα πήγαινε είτε σε κεντρικούς αμυντικούς είτε στον τερματοφύλακα.

Την ίδια ώρα, ο Απόλλωνας είχε 158 παράλληλες πάσες όταν η ΑΕΛ είχε μόλις 64. Πάσες προς τα πλάγια λοιπόν, αρκετές εκ των οποίων ήταν από τους κεντρικούς αμυντικούς προς τους ακραίους της ομάδας όταν η ΑΕΛ έβαζε πίεση ψηλά.

Οι… σημαντικές πάσες ήταν αυτές που έγιναν το τελευταίο τρίτο. Εκεί όπου η ΑΕΛ είχε 38 και ο Απόλλωνας 34. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Απόλλωνας αναλώθηκε σε αρκετές ακίνδυνες πάσες, είτε προς τα πίσω είτε παράλληλα, πάσες που δεν ανησυχούσαν την ΑΕΛ. Και αυτό λόγω της έντονης πίεσης που έβαλε η ΑΕΛ από την αρχή του αγώνα.

Ένα άλλο στατιστικό που ξεχωρίζει είναι οι πάσες που έγιναν μέσα στην αντίπαλη περιοχή. Η ΑΕΛ είχε 18 τέτοιες πάσες και μάλιστα οι 12 ήταν επιτυχημένες, όταν ο Απόλλωνας είχε συνολικά 19 αλλά μόλις 6 επιτυχημένες.

Βλέπουμε ότι η ΑΕΛ ήξερε που και πως να χτυπήσει, ήξερε τι θέλει να κάνει με τη μπάλα όταν την είχε στην κατοχή της και ήξερε τι έπρεπε να κάνει όταν είχε ο αντίπαλος τη μπάλα στα πόδια του.

Αυτά που αναφέραμε πιο πάνω, θα σας τα… αποτυπώσουμε και μέσω των πιο κάτω γραφημάτων:

Τα γραφήματα πιο πάνω δείχνουν συνδυασμούς παιχτών που έγιναν με τρεις ή περισσότερες πάσες. Βλέπουμε δηλαδή ότι η ΑΕΛ απέφυγε να κυκλοφορήσει τη μπάλα αρκετά στον άξονα, είτε το έκανε με γρήγορες ή μακρινές πάσες μπροστά και έφθανε πιο εύκολα στο αντίπαλο τρίτο.

Από την άλλη και λόγω της ψηλής πίεσης που έβαλε η ΑΕΛ, βλέπουμε στο γράφημα του Απόλλωνα ότι αναλώθηκε πολύ σε πάσες μεταξύ της μεσαίας γραμμής και της άμυνας. Δυσκολεύτηκε πολύ η ομάδα του Σωφρόνη Αυγουστή να κάνει το παιγνίδι της με τον Ντούσαν Κέρκεζ να φαίνεται ότι πήγε πολύ… διαβασμένος στο ντέρμπι της Λεμεσού.

Πολλές φορές όταν προσπαθούμε να αναλύσουμε ένα αγώνα, αναλωνόμαστε είτε σε κάποιες γενικότητες όπως περί… μεγαλύτερου πάθους από πλευράς των παιχτών της μιας ή της άλλης ομάδας, είτε από ουσιαστικά πράγματα που είδαμε στο παιγνίδι αλλά δεν έχουμε τους αριθμούς για να το επεξηγήσουμε καλύτερα.

Για παράδειγμα, στη νίκη της ΑΕΛ την Κυριακή επί του Απόλλωνα, είδαμε από την αρχή ότι η ομάδα του Ντούσαν Κέρκεζ από την αρχή του αγώνα πίεσε ψηλά τον αντίπαλό του και δεν του επέτρεψε να κάνει το γνωστό παιγνίδι του.

Το SHOOTANDGOAL όμως έχει τον τρόπο να σας επεξηγήσει τα όσα έγιναν στο παιγνίδι του Τσιρείου με στοιχεία και γραφήματα, ώστε να κατανοήσετε όλοι εσάς καλύτερα τι έγινε μέσα στον αγωνιστικό χώρο.

Όπως σας αναφέραμε και τις προηγούμενες ημέρες, το SHOOTANDGOAL έχει στην κατοχή του μοναδικά στοιχεία για το πρωτάθλημά μας τα οποία θα σας τα παρουσιάζει καθημερινά.

Και σήμερα θα ασχοληθούμε με το ΑΕΛ-Απόλλωνας και τις κινήσεις του Ντούσαν Κέρκεζ από τον πάγκο οι οποίες οδήγησαν την ομάδα του σε μία σπουδαία νίκη (2-0)

Ο Ντούσαν Κέρκεζ όπως θα δείτε και από το πιο κάτω σχεδιάγραμμα, επέλεξε όπως κλείσει τους χώρους στον άξονα και «φωνάξει» στον Σωφρόνη Αυγουστή ότι αν θες να με κερδίσεις, θα πρέπει να το κάνεις από τα πλάγια.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να σας επεξηγήσουμε, ο πίνακας δείχνει τη μέση θέση του κάθε παίχτη μέσα στον αγωνιστικό χώρο για το παιγνίδι. Όσο πιο ψηλά είναι προς την επίθεση, τόσο πιο ψηλά είχε αγωνιστεί σε όλο τον αγώνα. Όσο πιο πλάγια βρίσκεται, τόσο πιο πλάγια αγωνίστηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Με κίτρινο χρώμα είναι οι παίχτες που αγωνίστηκαν βασικοί, με μόνο το περίγραμμα, αυτοί που πέρασαν στον αγώνα ως αλλαγή.

Όλη η εντεκάδα του Βόσνιου τεχνικού αγωνιζόταν σε κοντινούς χώρους κατά πλάτος του γηπέδου ώστε να μην επιτρέψει στον Απόλλωνα να βρει κενούς χώρους στην άμυνα και να παίξει με κάθετες πάσες πίσω στην πλάτη της άμυνας της ΑΕΛ.

Την ίδια ώρα, οι Μαέ, Χουράδο και Αγκάνοβιτς πίεζαν πολύ ψηλά τους κεντρικούς αμυντικούς του Απόλλωνα ώστε να μην επιτρέψει στην αντίπαλό του όμως οργανώσει σωστά το παιγνίδι της από πίσω.

Αυτοί που έδιναν πλάτος στο γήπεδο ήταν ο Μηνάς Αντωνίου δεξιά και Ανδρέας Αβραάμ στα αριστερά. Και οι δύο τους πίεζαν ψηλά όταν η μπάλα πήγαινε στα πλάγια. Όπως θα δείτε από το πιο κάτω γράφημα, πέντε παίχτες της εντεκάδας πίεζαν πάνω από τη γραμμή του κέντρου. Οι τρεις πρώτοι που αναφέραμε πίεζαν συνέχεια τους κεντρικούς αμυντικούς του Απόλλωνα ενώ οι άλλοι δύο έβγαιναν στους ακραίους όταν πήγαινε εκεί η μπάλα.

Μάλιστα, τα δύο αμυντικά χαφ της ομάδας, Νταβόρ και Μεντόγεβιτς, κινήθηκαν σχεδόν στους ίδιους χώρους στο παιγνίδι, στον άξονα της μεσαίας γραμμής, δείγμα της σημασίας που έδωσε ο Κέρκεζ στο να σταματήσει το παιγνίδι του Απόλλωνα από τον άξονα και να τον αναγκάσει να πάει στα πλάγια.

Γενικότερα ο Ντούσαν Κέρκεζ δεν ήθελε να δώσει αρκετή ώρα τη μπάλα στα πόδια των ποδοσφαιριστών του Απόλλωνα. Ή τουλάχιστον, δεν ήθελε να τους δώσει την ώρα για να χτίσουν το παιγνίδι τους.

Αν κάνουμε μία σύγκριση με τον τρόπο που αγωνίστηκε η Ανόρθωση στο Τσίρειο με τον Απόλλωνα στην ήττα με 2-0, θα δούμε τεράστιες διαφορές. Η πρώτη είναι ότι η Ανόρθωση επέλεξε να δώσει αρκετά μέτρα στον Απόλλωνα με αποτέλεσμα η Λεμεσιανή ομάδα να έχει την ώρα και τις επιλογές στο χτίσιμο του παιγνιδιού της.

Αριστερά, βλέπουμε τις μέσες θέσεις των παιχτών της ΑΕΛ με τον Απόλλωνα. Δεξιά, τις μέσες θέσεις των παιχτών της Ανόρθωσης στον αγώνα με τον Απόλλωνα στο Τσίρειο (2-0)

Μόλις δύο παίχτες της εντεκάδας της Ανόρθωσης πίεζαν πάνω από το κέντρο, με αποτέλεσμα τα χαφ του Απόλλωνα να έχουν όλο το γήπεδο μπροστά τους για να μπορούν να ελέγξουν το τέμπο του αγώνα. Αντιθέτως η ΑΕΛ όπως είπαμε είχε πέντε παίχτες πάνω από τη γραμμή του κέντρου και το αποτέλεσμα το είδαμε και στον αγωνιστικό χώρο. Δηλαδή ο Απόλλωνας μετά από πολύ καιρό, δεν μπορούσε να κάνει το παιγνίδι του.

Ο λόγος που ήθελε ο Κέρκεζ να τους πάρει στα άκρα

Η ΑΕΛ ήταν η ομάδα που είχε και τις μεγάλες ευκαιρίες για να σκοράρει. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που κατέχει το SHOOTANDGOAL, η ομάδα της Λεμεσού είχε στον αγώνα 2.33 xGoals ενώ ο Απόλλωνας είχε 0.75 xGoals.

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι τα xGoals, πατήστε εδώ.

Στο γράφημα πιο κάτω θα δείτε πως επιτέθηκε ο Απόλλωνας στο παιγνίδι. Όπως φαίνεται και στο γράφημα, μόλις 7 επιθέσεις έβγαλε ο Απόλλωνας από τον άξονα, όταν από αριστερά είχε 12 επιθέσεις και από δεξιά 16.

Φαίνεται όμως και εδώ γιατί ο Κέρκεζ ήθελε πάση θυσία να μην επιτρέψει στον Απόλλωνα να κάνει παιγνίδι από τον άξονα. Ακόμη και αν η ομάδα του Σωφρόνη Αυγουστή είχε πολύ λιγότερες επιθέσεις από τον άξονα, ήταν πολύ πιο επικίνδυνες καθώς είχε 0.2 xGoals από τις επιθέσεις εκεί, όταν από τα δύο άκρα είχε από 0.17 xGoals αλλά σε πολύ περισσότερες επιθέσεις.

Δεν ήξερε τι να κάνει τη μπάλα ο Απόλλωνας

Ένα στοιχείο που έχει πολύ σοβαρή σημασία, είναι αυτό των κατοχών που είχαν οι δύο ομάδων αλλά και του συνολικού χρόνου των κατοχών αυτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέχουμε, στο παιγνίδι της Κυριακής είχαν και οι δύο ομάδες από 105 κατοχές. Όμως ο συνολικός χρόνος που είχε ο Απόλλωνας την κατοχή ήταν 24:22 λεπτά ενώ η ΑΕΛ 15:52 λεπτά.

Αυτό σημαίνει πως ναι μεν ο Απόλλωνας είχε περισσότερη ώρα τη μπάλα στα πόδια του αλλά πολύ απλά δεν ήξερε τι να την κάνει, αφού η ΑΕΛ είχε κλείσει πολύ καλά τους χώρους στον άξονα.

Ο Απόλλωνας συνολικά στο παιγνίδι είχε 410 πάσες και ποσοστό επιτυχίας που ανήλθε στο 81%. Από την άλλη, η ΑΕΛ είχε 233 συνολικά πάσες και ποσοστό επιτυχίας μόλις 64%.

Όμως υπάρχει εξήγηση για αυτό.

Λόγω της πίεσης πολύ ψηλά που έβαλε η ΑΕΛ, οι παίχτες του Απόλλωνα αναγκάστηκαν να δώσουν 57 πάσες προς τα πίσω, εκ των οποίων οι 55 ήταν επιτυχημένες. Λογικό αφού η μπάλα πήγαινε είτε σε κεντρικούς αμυντικούς είτε στον τερματοφύλακα.

Την ίδια ώρα, ο Απόλλωνας είχε 158 παράλληλες πάσες όταν η ΑΕΛ είχε μόλις 64. Πάσες προς τα πλάγια λοιπόν, αρκετές εκ των οποίων ήταν από τους κεντρικούς αμυντικούς προς τους ακραίους της ομάδας όταν η ΑΕΛ έβαζε πίεση ψηλά.

Οι… σημαντικές πάσες ήταν αυτές που έγιναν το τελευταίο τρίτο. Εκεί όπου η ΑΕΛ είχε 38 και ο Απόλλωνας 34. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Απόλλωνας αναλώθηκε σε αρκετές ακίνδυνες πάσες, είτε προς τα πίσω είτε παράλληλα, πάσες που δεν ανησυχούσαν την ΑΕΛ. Και αυτό λόγω της έντονης πίεσης που έβαλε η ΑΕΛ από την αρχή του αγώνα.

Ένα άλλο στατιστικό που ξεχωρίζει είναι οι πάσες που έγιναν μέσα στην αντίπαλη περιοχή. Η ΑΕΛ είχε 18 τέτοιες πάσες και μάλιστα οι 12 ήταν επιτυχημένες, όταν ο Απόλλωνας είχε συνολικά 19 αλλά μόλις 6 επιτυχημένες.

Βλέπουμε ότι η ΑΕΛ ήξερε που και πως να χτυπήσει, ήξερε τι θέλει να κάνει με τη μπάλα όταν την είχε στην κατοχή της και ήξερε τι έπρεπε να κάνει όταν είχε ο αντίπαλος τη μπάλα στα πόδια του.

Αυτά που αναφέραμε πιο πάνω, θα σας τα… αποτυπώσουμε και μέσω των πιο κάτω γραφημάτων:

Τα γραφήματα πιο πάνω δείχνουν συνδυασμούς παιχτών που έγιναν με τρεις ή περισσότερες πάσες. Βλέπουμε δηλαδή ότι η ΑΕΛ απέφυγε να κυκλοφορήσει τη μπάλα αρκετά στον άξονα, είτε το έκανε με γρήγορες ή μακρινές πάσες μπροστά και έφθανε πιο εύκολα στο αντίπαλο τρίτο.

Από την άλλη και λόγω της ψηλής πίεσης που έβαλε η ΑΕΛ, βλέπουμε στο γράφημα του Απόλλωνα ότι αναλώθηκε πολύ σε πάσες μεταξύ της μεσαίας γραμμής και της άμυνας. Δυσκολεύτηκε πολύ η ομάδα του Σωφρόνη Αυγουστή να κάνει το παιγνίδι της με τον Ντούσαν Κέρκεζ να φαίνεται ότι πήγε πολύ… διαβασμένος στο ντέρμπι της Λεμεσού.

Πολλές φορές όταν προσπαθούμε να αναλύσουμε ένα αγώνα, αναλωνόμαστε είτε σε κάποιες γενικότητες όπως περί… μεγαλύτερου πάθους από πλευράς των παιχτών της μιας ή της άλλης ομάδας, είτε από ουσιαστικά πράγματα που είδαμε στο παιγνίδι αλλά δεν έχουμε τους αριθμούς για να το επεξηγήσουμε καλύτερα.

Για παράδειγμα, στη νίκη της ΑΕΛ την Κυριακή επί του Απόλλωνα, είδαμε από την αρχή ότι η ομάδα του Ντούσαν Κέρκεζ από την αρχή του αγώνα πίεσε ψηλά τον αντίπαλό του και δεν του επέτρεψε να κάνει το γνωστό παιγνίδι του.

Το SHOOTANDGOAL όμως έχει τον τρόπο να σας επεξηγήσει τα όσα έγιναν στο παιγνίδι του Τσιρείου με στοιχεία και γραφήματα, ώστε να κατανοήσετε όλοι εσάς καλύτερα τι έγινε μέσα στον αγωνιστικό χώρο.

Όπως σας αναφέραμε και τις προηγούμενες ημέρες, το SHOOTANDGOAL έχει στην κατοχή του μοναδικά στοιχεία για το πρωτάθλημά μας τα οποία θα σας τα παρουσιάζει καθημερινά.

Και σήμερα θα ασχοληθούμε με το ΑΕΛ-Απόλλωνας και τις κινήσεις του Ντούσαν Κέρκεζ από τον πάγκο οι οποίες οδήγησαν την ομάδα του σε μία σπουδαία νίκη (2-0)

Ο Ντούσαν Κέρκεζ όπως θα δείτε και από το πιο κάτω σχεδιάγραμμα, επέλεξε όπως κλείσει τους χώρους στον άξονα και «φωνάξει» στον Σωφρόνη Αυγουστή ότι αν θες να με κερδίσεις, θα πρέπει να το κάνεις από τα πλάγια.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να σας επεξηγήσουμε, ο πίνακας δείχνει τη μέση θέση του κάθε παίχτη μέσα στον αγωνιστικό χώρο για το παιγνίδι. Όσο πιο ψηλά είναι προς την επίθεση, τόσο πιο ψηλά είχε αγωνιστεί σε όλο τον αγώνα. Όσο πιο πλάγια βρίσκεται, τόσο πιο πλάγια αγωνίστηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Με κίτρινο χρώμα είναι οι παίχτες που αγωνίστηκαν βασικοί, με μόνο το περίγραμμα, αυτοί που πέρασαν στον αγώνα ως αλλαγή.

Όλη η εντεκάδα του Βόσνιου τεχνικού αγωνιζόταν σε κοντινούς χώρους κατά πλάτος του γηπέδου ώστε να μην επιτρέψει στον Απόλλωνα να βρει κενούς χώρους στην άμυνα και να παίξει με κάθετες πάσες πίσω στην πλάτη της άμυνας της ΑΕΛ.

Την ίδια ώρα, οι Μαέ, Χουράδο και Αγκάνοβιτς πίεζαν πολύ ψηλά τους κεντρικούς αμυντικούς του Απόλλωνα ώστε να μην επιτρέψει στην αντίπαλό του όμως οργανώσει σωστά το παιγνίδι της από πίσω.

Αυτοί που έδιναν πλάτος στο γήπεδο ήταν ο Μηνάς Αντωνίου δεξιά και Ανδρέας Αβραάμ στα αριστερά. Και οι δύο τους πίεζαν ψηλά όταν η μπάλα πήγαινε στα πλάγια. Όπως θα δείτε από το πιο κάτω γράφημα, πέντε παίχτες της εντεκάδας πίεζαν πάνω από τη γραμμή του κέντρου. Οι τρεις πρώτοι που αναφέραμε πίεζαν συνέχεια τους κεντρικούς αμυντικούς του Απόλλωνα ενώ οι άλλοι δύο έβγαιναν στους ακραίους όταν πήγαινε εκεί η μπάλα.

Μάλιστα, τα δύο αμυντικά χαφ της ομάδας, Νταβόρ και Μεντόγεβιτς, κινήθηκαν σχεδόν στους ίδιους χώρους στο παιγνίδι, στον άξονα της μεσαίας γραμμής, δείγμα της σημασίας που έδωσε ο Κέρκεζ στο να σταματήσει το παιγνίδι του Απόλλωνα από τον άξονα και να τον αναγκάσει να πάει στα πλάγια.

Γενικότερα ο Ντούσαν Κέρκεζ δεν ήθελε να δώσει αρκετή ώρα τη μπάλα στα πόδια των ποδοσφαιριστών του Απόλλωνα. Ή τουλάχιστον, δεν ήθελε να τους δώσει την ώρα για να χτίσουν το παιγνίδι τους.

Αν κάνουμε μία σύγκριση με τον τρόπο που αγωνίστηκε η Ανόρθωση στο Τσίρειο με τον Απόλλωνα στην ήττα με 2-0, θα δούμε τεράστιες διαφορές. Η πρώτη είναι ότι η Ανόρθωση επέλεξε να δώσει αρκετά μέτρα στον Απόλλωνα με αποτέλεσμα η Λεμεσιανή ομάδα να έχει την ώρα και τις επιλογές στο χτίσιμο του παιγνιδιού της.

Αριστερά, βλέπουμε τις μέσες θέσεις των παιχτών της ΑΕΛ με τον Απόλλωνα. Δεξιά, τις μέσες θέσεις των παιχτών της Ανόρθωσης στον αγώνα με τον Απόλλωνα στο Τσίρειο (2-0)

Μόλις δύο παίχτες της εντεκάδας της Ανόρθωσης πίεζαν πάνω από το κέντρο, με αποτέλεσμα τα χαφ του Απόλλωνα να έχουν όλο το γήπεδο μπροστά τους για να μπορούν να ελέγξουν το τέμπο του αγώνα. Αντιθέτως η ΑΕΛ όπως είπαμε είχε πέντε παίχτες πάνω από τη γραμμή του κέντρου και το αποτέλεσμα το είδαμε και στον αγωνιστικό χώρο. Δηλαδή ο Απόλλωνας μετά από πολύ καιρό, δεν μπορούσε να κάνει το παιγνίδι του.

Ο λόγος που ήθελε ο Κέρκεζ να τους πάρει στα άκρα

Η ΑΕΛ ήταν η ομάδα που είχε και τις μεγάλες ευκαιρίες για να σκοράρει. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που κατέχει το SHOOTANDGOAL, η ομάδα της Λεμεσού είχε στον αγώνα 2.33 xGoals ενώ ο Απόλλωνας είχε 0.75 xGoals.

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι τα xGoals, πατήστε εδώ.

Στο γράφημα πιο κάτω θα δείτε πως επιτέθηκε ο Απόλλωνας στο παιγνίδι. Όπως φαίνεται και στο γράφημα, μόλις 7 επιθέσεις έβγαλε ο Απόλλωνας από τον άξονα, όταν από αριστερά είχε 12 επιθέσεις και από δεξιά 16.

Φαίνεται όμως και εδώ γιατί ο Κέρκεζ ήθελε πάση θυσία να μην επιτρέψει στον Απόλλωνα να κάνει παιγνίδι από τον άξονα. Ακόμη και αν η ομάδα του Σωφρόνη Αυγουστή είχε πολύ λιγότερες επιθέσεις από τον άξονα, ήταν πολύ πιο επικίνδυνες καθώς είχε 0.2 xGoals από τις επιθέσεις εκεί, όταν από τα δύο άκρα είχε από 0.17 xGoals αλλά σε πολύ περισσότερες επιθέσεις.

Δεν ήξερε τι να κάνει τη μπάλα ο Απόλλωνας

Ένα στοιχείο που έχει πολύ σοβαρή σημασία, είναι αυτό των κατοχών που είχαν οι δύο ομάδων αλλά και του συνολικού χρόνου των κατοχών αυτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέχουμε, στο παιγνίδι της Κυριακής είχαν και οι δύο ομάδες από 105 κατοχές. Όμως ο συνολικός χρόνος που είχε ο Απόλλωνας την κατοχή ήταν 24:22 λεπτά ενώ η ΑΕΛ 15:52 λεπτά.

Αυτό σημαίνει πως ναι μεν ο Απόλλωνας είχε περισσότερη ώρα τη μπάλα στα πόδια του αλλά πολύ απλά δεν ήξερε τι να την κάνει, αφού η ΑΕΛ είχε κλείσει πολύ καλά τους χώρους στον άξονα.

Ο Απόλλωνας συνολικά στο παιγνίδι είχε 410 πάσες και ποσοστό επιτυχίας που ανήλθε στο 81%. Από την άλλη, η ΑΕΛ είχε 233 συνολικά πάσες και ποσοστό επιτυχίας μόλις 64%.

Όμως υπάρχει εξήγηση για αυτό.

Λόγω της πίεσης πολύ ψηλά που έβαλε η ΑΕΛ, οι παίχτες του Απόλλωνα αναγκάστηκαν να δώσουν 57 πάσες προς τα πίσω, εκ των οποίων οι 55 ήταν επιτυχημένες. Λογικό αφού η μπάλα πήγαινε είτε σε κεντρικούς αμυντικούς είτε στον τερματοφύλακα.

Την ίδια ώρα, ο Απόλλωνας είχε 158 παράλληλες πάσες όταν η ΑΕΛ είχε μόλις 64. Πάσες προς τα πλάγια λοιπόν, αρκετές εκ των οποίων ήταν από τους κεντρικούς αμυντικούς προς τους ακραίους της ομάδας όταν η ΑΕΛ έβαζε πίεση ψηλά.

Οι… σημαντικές πάσες ήταν αυτές που έγιναν το τελευταίο τρίτο. Εκεί όπου η ΑΕΛ είχε 38 και ο Απόλλωνας 34. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο Απόλλωνας αναλώθηκε σε αρκετές ακίνδυνες πάσες, είτε προς τα πίσω είτε παράλληλα, πάσες που δεν ανησυχούσαν την ΑΕΛ. Και αυτό λόγω της έντονης πίεσης που έβαλε η ΑΕΛ από την αρχή του αγώνα.

Ένα άλλο στατιστικό που ξεχωρίζει είναι οι πάσες που έγιναν μέσα στην αντίπαλη περιοχή. Η ΑΕΛ είχε 18 τέτοιες πάσες και μάλιστα οι 12 ήταν επιτυχημένες, όταν ο Απόλλωνας είχε συνολικά 19 αλλά μόλις 6 επιτυχημένες.

Βλέπουμε ότι η ΑΕΛ ήξερε που και πως να χτυπήσει, ήξερε τι θέλει να κάνει με τη μπάλα όταν την είχε στην κατοχή της και ήξερε τι έπρεπε να κάνει όταν είχε ο αντίπαλος τη μπάλα στα πόδια του.

Αυτά που αναφέραμε πιο πάνω, θα σας τα… αποτυπώσουμε και μέσω των πιο κάτω γραφημάτων:

Τα γραφήματα πιο πάνω δείχνουν συνδυασμούς παιχτών που έγιναν με τρεις ή περισσότερες πάσες. Βλέπουμε δηλαδή ότι η ΑΕΛ απέφυγε να κυκλοφορήσει τη μπάλα αρκετά στον άξονα, είτε το έκανε με γρήγορες ή μακρινές πάσες μπροστά και έφθανε πιο εύκολα στο αντίπαλο τρίτο.

Από την άλλη και λόγω της ψηλής πίεσης που έβαλε η ΑΕΛ, βλέπουμε στο γράφημα του Απόλλωνα ότι αναλώθηκε πολύ σε πάσες μεταξύ της μεσαίας γραμμής και της άμυνας. Δυσκολεύτηκε πολύ η ομάδα του Σωφρόνη Αυγουστή να κάνει το παιγνίδι της με τον Ντούσαν Κέρκεζ να φαίνεται ότι πήγε πολύ… διαβασμένος στο ντέρμπι της Λεμεσού.

Παίκτες ικανούς και δοκιμασμένους επιλέγει ο ΤΙΜΟΥΡ

Οι προσθήκες της Ανόρθωσης μέχρι στιγμής επιβεβαιώνουν την φιλοσοφία του Τιμούρ Κετσπάγια για επιλογές με παίκτες που είναι ικανότατοι και δοκιμασμένοι. Για το δεξί άκρο...

Αποκαλύψεις ΤΑΜΑΡΙ: «Προτάσεις από Ιταλία και Ισπανία / Πιο αποφασιμένος ο Ολυμπιακός»

Ο Μούσα Αλ Τάμαρι μίλησε στην πατρίδα του και με ραδιοφωνικές τοποθετήσεις του στο Security FM αποκάλυψε ότι έχει προτάσεις από ιταλικές και ισπανικές...

Καμία έκπληξη το τέλος Χαλένιους και Πάβλοβιτς / Ψαχνουν «μηχανές» του γκολ

Καμία έκπληξη δεν προκάλεσε και ο τερματισμός συμβολαίου του Λινούς Χαλένοιους από το ΑΠΟΕΛ με απόφαση κοινή συναινέσει. Ο Σουηδός επιθετικός ήθελε να επιστρέψει...

Φάνηκε η δουλειά του ΛΑΡΚΟΥ για βασικό κορμό / Πέρσι 17 μεταγραφές, φέτος δύο μόνο

Η Ομόνοια ανακοίνωσε τις προηγούμενες μεταγραφές μόλις δύο μεταγραφές, Παπουλής και Κίκο, ενώ ψάχνει ακόμη μια δυνατή μεταγραφή με πρωτοκλασάτο επιθετικό και αξιόλογους ποδοσφαιριστές...

Δεν πάει ούτε ο ΜΑΡΚΟΒΙΤΣ στις Πλάτρες

Καμιά ανησυχία δεν υπάρχει στον Απόλλωνα αναφορικά με την προετοιμασία της ομάδας, ανεξάρτητα αν ο Ντζόρτζε Ντένιτς διαγνώστηκε θετικός στον κορωνοϊό. Ο Σέρβος μέσος μπήκε...

ΟΡΙΣΤΙΚΟ: Παρελθόν ο ΧΑΛΕΝΙΟΥΣ

Το ΑΠΟΕΛ με ανακοίνωση που εξέδωσε ανακοίνωσε ότι ο Λίνους Χαλένιους αποτελεί οριστικά παρελθόν από την ομάδα. Η σχετική ανακοίνωση του ΑΠΟΕΛ: Η εταιρεία ΑΠΟΕΛ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ...

Μπρούνο Μπαλταζάρ το «κλειδί» για ΤΑΜΑΡΙ

Η κυριακάτικη έκδοση του Κόκκινου Πρωταθλητή αποκαλύπτει ότι: «Το κλειδί για τον Τάμαρι κρατάει η Νότιγχαμ» και προσθέτει: «Ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα...

Η Ντιλέτα έκλεψε την παράσταση στο pregame του Λάτσιο-Μίλαν (videos)

|
Η απουσία της ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή στα ιταλικά γήπεδα τους τρεις μήνες που δεν υπήρχε δράση στην Serie A ελέω του κορονοϊού,...

Οι καυτές φίλες ανέβασαν το θερμόμετρο στα ύψη στην Μύκονο (vid)

|
Η Μύκονος γεμίζει από αιθέριες υπάρξεις. Τα καυτά μοντέλα μαγνήτισαν τα βλέμματα στην παραλία του Ορνού… Μύκονος: Να σας συστήσουμε την… φωτιά και την… πυρκαγιά...

Η Ντιλέτα έκλεψε την παράσταση στο pregame του Λάτσιο-Μίλαν (videos)

Η απουσία της ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή στα ιταλικά γήπεδα τους τρεις μήνες που δεν υπήρχε δράση στην Serie A ελέω του κορονοϊού,...

aekaelanorthosisapoelapollondoksaehtnikosparalimniermiskarmiotissasalaminaomonoiaolympiakospafoslaligaserieapremiersuperleague

(ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ) Που πιστεύετε ότι θα βασιστεί η απόφαση της ΚΟΠ για την τύχη του πρωταθλήματος;

Πλησιάζει η Παρασκευή όπου θα έχουμε τις μεγάλες αποφάσεις σε σχέση με την τύχη του φετινού πρωταθλήματος αλλά και οι αποφάσεις για το πρωτάθλημα...

QUIZ

(ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ) Που πιστεύετε ότι θα βασιστεί η απόφαση της ΚΟΠ για την τύχη του πρωταθλήματος;

Πλησιάζει η Παρασκευή όπου θα έχουμε τις μεγάλες αποφάσεις σε σχέση με την τύχη του φετινού πρωταθλήματος αλλά και οι αποφάσεις για το πρωτάθλημα...

(ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ) Που πιστεύετε ότι θα βασιστεί η απόφαση της ΚΟΠ για την τύχη του πρωταθλήματος;

Πλησιάζει η Παρασκευή όπου θα έχουμε τις μεγάλες αποφάσεις σε σχέση με την τύχη του φετινού πρωταθλήματος αλλά και οι αποφάσεις για το πρωτάθλημα...

MC MEDIA NETWORK

Όχι σε θάλασσες από πλαστικό!

Όχι σε θάλασσες από πλαστικό!

Την «είπε» η Βανδή στην Χατζηβασιλείου: «Αισθάνομαι ότι πάντα έχεις έναν αντίλογο…» (video)

Το παράπονο της Δέσποινας Βανδή Βίκυ Χατζηβασιλείου και Κώστας Καραφώτης τραγούδησαν το κομμάτι «Μιρέλα» στον ημιτελικό του J2US. Μετά το τέλος της εμφάνισης τους,...

Lifestyle

Σχεδόν τα ΔΙΠΛΑΣΙΑ!

Σχεδόν τα διπλάσια από όσα προσφέρει η Νότιγχαμ Φόρεστ, θέλει το ΑΠΟΕΛ για παραχώρηση του Νικόλα Ιωάννου. Η ομάδα της Λευκωσίας ζητάει 1 εκατομμύριο ευρώ,...

Lifestyle

Όχι σε θάλασσες από πλαστικό!

Όχι σε θάλασσες από πλαστικό!

Η ενημέρωση του Απόλλωνα για την προπόνηση

Ανακοίνωση από τον Απόλλωνα για τη σημερινή προπόνηση. Αναλυτικά: Την πρώτη προπόνηση της στο αθλητικό κέντρο Πλατρών πραγματοποίησε το απόγευμα του Σαββάτου (05/07) η ομάδα μας. Αρκετό...

Πρόστιμο 500 ευρώ σε κουρεία και μίνι μάρκετ στη Λεμεσό. Εντός των υποστατικών πελάτες πέραν του ορίου

Πρόστιμο 500 ευρώ σε κουρεία και μίνι μάρκετ στη Λεμεσό. Εντός των υποστατικών πελάτες πέραν του ορίου

Advertorials